piątek, 25 kwietnia 2014

Szaszłyki cielęco - drobiowe z warzywami w sosie musztardowo - miodowym

Oj lenię się niemiłosiernie z tym pisaniem... Ale rzecz jasna, przesiadywać w kuchni nie przestałam. Sterta przepisów wciąż rośnie, tylko brakuje czasu, by przelać to na bloga. Mam nadzieję, że wiosenna aura mnie trochę zmobilizuje do regularnego pisania ;) Dzisiaj przepis, który powstał na potrzeby mojej diety, więc bez mąki, nadmiaru tłuszczu, chemicznych przypraw itp. Jeśli ktoś ma ochotę na coś zdrowego, myślę, że warto wypróbować. Mnie tego typu potrawy smakują znacznie lepiej, bo sprawiają, że dobrze się czuję, bez ociężałości czy chęci do spania. Idealna dawka smacznej energii! ;)




Składniki:

20 dag mięsa mielonego cielęcego/drobiowego

1/2 średniego brokuła

4 pieczarki

1/2 szkl. otrębów pszennych

1,5 łyżki natki pietruszki

5 łyżek oliwy z oliwek

1 łyżka jasnego octu winnego

1/2 łyżeczki musztardy sarepskiej

1/2 łyżeczki musztardy francuskiej

1 łyżeczka płynnego miodu

ząbek czosnku

pieprz, sól morska

patyczki do szaszłyków

Wykonanie:
Brokuła podzielić na drobne różyczki i sparzyć, pieczarki pokroić na średniej wielkości kawałki (tak by nadziewać na patyczki). Mięso doprawić solą i pieprzem, wymieszać z natką, formować kulki i obtoczyć w otrębach. Przygotować sos, mieszając pozostałe składniki. Na patyczki na zmianę nadziewać warzywa i pulpeciki. Gotowe szaszłyki układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, polać sosem. Piec ok. 20 minut, w połowie przewracając, w temp. 180 stopni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly