czwartek, 8 maja 2014

Zapiekane gruszki w cieście

Dzisiejszy wpis ze specjalną dedykacją dla mojej Kasi, która zmobilizowała mnie do pisania ;) Piękny maj nadszedł, niby nie ma dużo roboty, a dni mijają w mgnieniu oka. Zaczyna się sezon na szparagi, więc następnym razem na pewno je wykorzystam. Dzisiaj jednak coś z innej beczki - gruszki w cieście. Idealne na śniadanie, najlepiej smakują na ciepło. Wykorzystałam mąkę pełnoziarnistą, starałam się nie używać cukru, by było zdrowo i pożywnie, ale jednak smaczny początek dnia to podstawa, więc do jednej porcji dodałam karmelową nutę a do drugiej suszone śliwki. Mam nadzieję, że się nie zawiedziecie! ;)




Składniki (na 2 porcje):
średnia gruszka
40 g sezamu + łyżka oleju
30 g płatków owsianych (zmielonych)
30 g mąki pełnoziarnistej
2 łyżki likieru karmelowego 
2 łyżki wody
duże jajko
1-2 łyżki cukru brązowego
1/2 łyżki miodu
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:
Sezam uprażyć, zmiksować w blenderze, dodać łyżkę oleju, dalej miksować do uzyskania gładkiej masy. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, dodać płatki owsiane, wymieszać. Jajko ubić w mikserze z cukrem brązowym, dodać powoli wodę, miód, likier i pastę sezamową, ciągle miksując. Na koniec całość wymieszać dokładnie z mąką. Kokilki albo foremki na duże babeczki wypełnić ciastem do 1/3 wysokości, nałożyć do każdej pół gruszki (można dodać także 2-3 suszone śliwki) i uzupełnić pozostałą częścią ciasta. Piec ok. 15 minut w temp. 180 stopni. Przed podanie można polać sosem karmelowym. ;)

Powodzenia i smacznego! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly