czwartek, 20 lutego 2014

Niezwykłe spaghetti alla carbonara

Ostatnio trochę zaniedbuję bloga, ale dzisiaj postanowiłam wrzucić coś na gorąco. Oto prosto ze stołu na bloga wędruje nieco zmodyfikowane spaghetti carbonara. Postanowiłam raz zaszaleć i pozwoliłam sobie na trochę niezdrowych produktów. Raz się żyje! ;) Po długim okresie niejedzenia makaronu, smakował jeszcze lepiej niż zwykle. Carbonarę miałam zrobić już setki razy. W końcu się zebrałam, ale oczywiście nie mogłam się powstrzymać i dodałam co nieco od siebie. Przepis na sos podejrzałam na  Kwestii smaku.



Składniki:

2 porcje makaronu spaghetti

125g surowego boczku

pół cukinii

4 suszone pomidory

ząbek czosnku

2 żółtka

25 g masła (miękkiego)

3 łyżki śmietany

1 łyżka oliwy z oliwek

Wykonanie:

Makaron ugotować al dente (nie trzeba solić wody, boczek jest wystarczająco słony). Na patelni, bez dodatku tłuszczu, podsmażyć boczek, dodać startą cukinię, pokrojone drobno pomidory i czosnek, podsmażyć jeszcze przez chwilę. Śmietanę, żółtka, oliwę i masło dokładnie wymieszać w osobnym naczyniu (mogą zostać grudki z masła, potem się roztopią). Gotowym sosem zalać odcedzony makaron, wymieszać. Całość nałożyć na patelnię, doprawić pieprzem,wymieszać z warzywami i boczkiem. Gotowe danie podawać z parmezanem.

Powodzenia i smacznego! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly