środa, 28 stycznia 2015

Idealne śniadanie, czyli kasza kuskus ze smażonymi jabłkami, suszonymi śliwkami, migdałami oraz nutą imbirowo - pomarańczową

Ferie mijają przeraźliwie szybko, czasu na odpoczynek coraz mniej, a sił nadal brak. Siedząc cały czas w domu, mam przynajmniej okazję poeksperymentować w kuchni. Ponieważ kult zdrowego odżywiania wciąż się rozprzestrzenia, również ja nie mogłam zostać w tyle i postarałam się skomponować pożywny, smaczny i wartościowy posiłek. Najlepiej nadaje się on na śniadanie, bo zawiera sporo węglowodanów, a te najlepiej przyjmować rano, by nabrać energii na cały dzień. Nie oznacza to jednak, że nie sprawdzi się jako przekąska, deser czy kolacja. Wszystko według własnego uznania. Mam nadzieję, że się nie zawiedziecie! Miłego dnia! :)




Składniki (na 1 porcję):

2 łyżki kaszy kuskus
jabłko
pół pomarańczy
5 suszonych śliwek
prażone płatki migdałowe
miód gryczany
cynamon
imbir
kurkuma

Wykonanie:

Kaszę umieścić w miseczce, zalać niewielką ilością wody (tylko do zanurzenia kaszy), odstawić na kilka minut. Jabłko obrać, pokroić na plasterki, umieścić w garnuszku z dodatkiem kilku łyżek wody. Dusić jabłko najpierw pod przykryciem, po kilku minutach pokrywkę zdjąć, oprószyć cynamonem, smażyć do zrumienienia, mieszając co jakiś czas, by nie przypalić. Kaszę wymieszać z odrobiną imbiru i kurkumy (mniej więcej po 1/4 łyżeczki),a następnie nałożyć do garnuszka z jabłkami. Dodać pokrojone na ćwiartki i pozbawione skórki plastry pomarańczy, razem krótko podgrzewać,cały czas mieszając (jeśli będzie się przypalać, dodać 1-2 łyżki wody i grzać do jej wyparowania). Na koniec dodać pokrojone na ćwiartki śliwki. Przed podaniem posypać płatkami migdałowymi.
Powodzenia i smacznego! :)

1 komentarz:

  1. Ja bym chyba musiała na śniadanie podwójną porcję zrobić, hahaha ;) Spróbuję jak będę miała trochę czasu w kuchni.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly