sobota, 16 listopada 2013

Puszysty omlet ze smażonymi pomidorami, mozzarellą i bazylią

Wczoraj, po całym ciężkim tygodniu, wróciłam późno do domu i wprost padałam z nóg. Potrzebowałam posiłku szybkiego i prostego. Omlet wydał mi się idealny. Uwielbiam sałatkę Caprese i pomyślałam, że warto wypróbować jej połączenie z ciepłym omletem. Przełamałam nieco tradycję i przygotowałam omlet bez dodatku tłuszczu. Ku mojej radości, zmiana nie wpłynęła na smak potrawy. Wyszedł łatwy, błyskawiczny, niskotłuszczowy, lekki posiłek. Idealny na piątkowy obiad. Sami sprawdźcie! ;)
Składniki (na 1 porcję):
2 jajka
łyżka mleka
kulka sera mozzarella
4 plastry pomidora (ja użyłam 4 małych pomidorków)
kilka listków bazylii
łyżeczka oregano
szczypta soli
pieprz
Wykonanie:
Pomidora pokroić w niezbyt cienkie plastry, podsmażać z dodatkiem posiekanej bazylii i oregano na suchej patelni, na średniej mocy palnika. Mozzarellę również pokroić w plastry, podgrzać na patelni, uważając by ser za bardzo się nie rozpuścił. Jajka połączyć z mlekiem,  doprawić solą i pieprzem, ubijać kilka minut do uzyskania puszystej masy. Ten etap jest szczególnie ważny, jeśli jajka nie będę wystarczająco dobrze ubite, omlet nie będzie puszysty. Gotową masę wylać na rozgrzaną, suchą patelnię (najlepiej naleśnikową) i smażyć na średnim ogniu przez ok. 1,5 minuty, aż brzegi się zetną. Na połówce omletu  ułożyć pomidora oraz mozzarellę (2 plasterki zostawić), oprószyć oregano. Delikatnie podważyć drugą część omletu i przykryć nią pomidory z mozzarellą, składając omlet na pół. Na wierzchu ułożyć pozostawione plastry sera, przyozdobić bazylią.
Powodzenia i smacznego! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly