środa, 30 października 2013

Słodki chlebek żytni z miodem, jabłkami i migdałami

Mąka żytnia nie jest przyjaciółką słodkich wypieków, dlatego też długo ociągałam się z wypróbowaniem tego przepisu. Koniec końców zebrałam się do tego dość spontanicznie. Pewnego wieczoru weszłam do kuchni, znalazłam wszystkie potrzebne składniki i spróbowałam. Jak zwykle przepis z Moich Wypieków mnie nie zawiódł ;)
Składniki:
1 średniej wielkości jabłko (125 - 150 g)
1 łyżeczka cynamonu
50 g zmielonych migdałów
150 g mąki żytniej razowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
75 g masła
50 g miodu
50 g cukru brązowego
75 ml mleka, w temperaturze pokojowej
1 jajko, w temperaturze pokojowej
kilkanaście migdałów do ozdoby (przekrojonych na pół)
Wykonanie:
Jabłko obrać, wykroić gniazdo nasienne, pokroić w 1 cm kostkę. Oprószyć cynamonem i wymieszać. W naczyniu wymieszać zmielone migdały, mąkę, proszek. Do małego garnuszka włożyć masło, miód, cukier. Podgrzewać, mieszając, do rozpuszczenia cukru. Lekko przestudzić. Przelać do większego naczynia. Dodać jajko i mleko, roztrzepać widelcem. Dodać suche składniki i wymieszać, by nie było grudek. Wsypać jabłka i wymieszać. Foremkę keksówkę o wymiarach 20 x 8 cm wysmarować masłem, wysypać otrębami. Wyłożyć do niej ciasto, wyrównać, posypać migdałami. Piec w temperaturze 180 stopni przez 40 - 50 minut, do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić.
Powodzenia i smacznego! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly